9 Ekim 2015 Cuma

KEREVIZLI TATLI PATETESLI CORBA

 


Artan  sebzeleri degerlendirmek icin pisirdigim Kerevizli Tatli Patetesli  Corbam pek bir aromatik oldu...Asagida gördügünüz sebzelerden bir orduya yetecek kadar corba cikti, ne bereketliymis :)


KEREVIZ, TATLI PATETES, ZENCEFIL, HAVUC,PORTAKAL
Tatli patetesi rendeledim, kerevizi küp küp dogradim, zencefilden bir cm. kadar kestim ,havuclari rendeledim, 2 portakalin suyunu ekleyip hepsini düdüklü tencerede (sebze ayarinda)  5 dk. kadar pisirdim, kendi halinde sogumasini bekledikten sonra el blenderi ile püre yaptim...

Sebzeler portakal suyunun hepsini cekmisti bende önceden hazirlayip, dondurdugum kemik suyundan 1,5 su bardagi kadar ekledim,karistirdim...Zeytinyagi, tuz,karabiber,zerdecal koyup, tatlandirdim..

Kivami hala koyu oldugu icin 1su bardagi süt ilave ettim...

Harika aromatik, saglikli bir corba icmis oldum...Oh! Icim ferahladi, sifa olsun :)

Diger Tatli Patetesli Corba tarifi icin buraya tiklayabilirsiniz...

Kerevizin keskin tadi hissedilmiyor :) Belki denemek istersiniz...Resimde bir tane portakal gözüksede bir tane daha kullandim...Ilk deneyecek olanlar daha az malzeme ile yapabilirler...

Deneyecek olanlara afiyet olsun...Saglikli, mutlu bir Cuma günü gecirmek dileyiyle...

Kerevizli Tatli Patetesli Corba :

Kereviz
Tatli Patates
Portakal Suyu
Havuc
Zencefil
Kemik Suyu
Süt
Tuz,karabiber,zerdecal
Zeytinyagi



8 yorum:

  1. ellerine ağlık. kerevizin salatasını çok severim. tatlı patatesi hiç yemedim. gerçekten tatlı mı diye sorsam komik duruma düşer miyim acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayir canim niye ki? Pek taninmayan ,ya da yeni taninan bir sebze, cok yararli, glmx degeri düsük,glutenfrei seker hastalarina taviye ediliyor,klosterini düsürüyor..antioksidan...
      Yeni okudugum biryazida en yarârli sebze olarak geciyor..Havuc gibi cig yenilebiliyormus, hatta ondan dâha lezzetliymis...Bunu ögrendigim iyi oldu, aklima bir fikir geldi :)

      (bu konuda bir derleme Post hazirlasam iyi olur)

      Evet, cigini bilmiyorum ama pismis hali hafif tatli, yani üstüne tarcin ceviz dök bal kabagi yerine ye :) rengi ve tadi bana bal kabagini hatirlatiyor..

      Pismis ,ilik, sogumus halini daha cok seviyorum...Patêtes gibi cipsi bile yapiliyor, onu da deneyecegim bakalim nasil olacak :)

      Zayiflamak isteyenler,saglikli beslenenler cok kullaniyor..Türkiye 'de bulunuyormus ,hatta yetistiriliyormus yerli tatli pateteste varms, pazarlarda belki görebilirsin..Büyük markettlerde de oluyormus...

      Sil
    2. çok teşekkür ederim canım. gerçekten şimdi daha çok merak ettim. dilerim denk gelir ve alırım. sevgi ve selamlarımla, öpüyorum çok.

      Sil
  2. cokkk severim ama cocuklara bi sevdiremedim bu sebze corbalarını :)

    YanıtlaSil
  3. yapabilirim bunu. kereviz çok seviyom ama çorbasını içmedim hiç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebze corbasi sevenler icin alternatif olabilir ...

      Sil
  4. Tatli patatesi denemek icin super bir tarif oldu :) ellerine saglik ablacim...

    Bloga cevap yazdim ama burdan da sana bir geleyim dedim ablacim, bu aralar malum bebisimiz geldiginden dolayi bu isler askiya alindi :) Ilgilenip sordugun icin tesekkur ederim ablacim, cok sukur iyiyim, umarim sende de hersey yolundadir.

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma