21 Ağustos 2015 Cuma

HANDAN HAKKINDA ve KITAP DÖRTLEMESI



Ayse Kulin 'in " Handan "  isimli romani hakkindaki düsüncelerimi merak etmissiniz, bende bir kac kelime yazayim dedim...Yoksa profosyonel bir kitap degerlendirmesi beklemeyin benden :)

Kitabin baslari cok güzeldi, epey bir okudum...Sonra sayfalar ilerledikce ,kendimi tuhaf hissetmeye basladim, biraz da korktum gibi...(deja vu)

Bellek kaybinami ugruyorum, Alzheimer falan...Ciddiyim :) Satirlar, kelimeler, olaylar tanidik geliyor...Ya, ben bu kitabi daha önce okudum mu yoksa? Yoo, Gezi olaylari yeni...Okumus olsam,okudugum kitapta Gezi olaylari ile ilgili bir sey yoktu... "Allah Allah",  diyorum...Sayfalar bittikce ,Aha, yine tanidik isim ve olaylar ...

Oytun 'un Annesi (Oytun'la Hayat)  sag olsun ...Ayse Kulin 'in Kitap dörtlemesinden bahsedince ,jeton düstü bende..Yazarin olay kahramanlarinin üzerinden baska kitaplarda yazdigini okumustum,hatirladim ve internette arastirdim...

Ayse Kulin' den Kitap dörtlemesi :

1 - Gizli Anlarin Yolcusu      (Ilhami 'nin Hikayesi)
2 - Bora 'nin Kitabi               (Bora'nin Hikayesi)
3 - Dönüs                                (Derya'nin Hikayesi)
4 - Handan                             (Handan 'in Hikayesi)

Burdan dörtleme üzerine bilgi alabilirsiniz...Kitap cabucak okunacak hafiflikte, akici bir dilde yazilmis yine...

Ilk bu kitabi okumus olsaydim daha begenirdim sanirim... Seriyi okumaya  ücüncü kitaptan,  Dönüs'ten baslamisim.Belkide ilk kitaptan baslamali okumaya ya da önceden haberiniz olursa  kitaplarin birbiri ile baglantili oldugunu sasirmazsiniz benim gibi :)

Hikaye  ve iliskiler Ilhami, Bora ,Derya-Eda ve Handan  arasinda geciyor   ve her kitap karekterlerin  bakis acilarindan anlatilmis...Hani derler ya ,birde madalyonun öbür yüzüne bakmak lazim ...

Burda madolyon dörtgen ...Bu demek oluyor ki ,diger kitaplarda okunmali...Diger iki kitabi kütüphanemizde bulursam okurum :)

Oytun'un annesinin görüslerini okumak isterseniz buraya tiklayin :) Foto'yu onun blogundan aldim...

16 yorum:

  1. Sadece dönüşü okumamışım. Diğerlerini beğenerek okumuştum.

    YanıtlaSil
  2. İlk 3 kitabı okudum fakat Handan'ın 4. kitap olduğunu farketmemiştim bu yazıyı okumam iyi oldu teşekkürler, en yakın zamanda son kitabı da alıp dörtlemeyi tamamlayacağım :)

    YanıtlaSil
  3. Şule'ciğim bilgilendirme için teşekkurler :))
    Bence kitapta ( ilk kitaptan sonrakilerde ve "Handan" da) dörtlemenin devamı olduğu ile ilgili açıklama olmalıydı. Diğer kitapları okumamış olanlar konuya vakıf olmakta zorlanabilirler. Gerçi kitabın üzerindeki rakamlar ipucu veriyor gibi ama sürekli Ayşe Kulin takipçisi olmayana pek bişey ifade etmeyebilir.

    Açıkçası benim ilgimi çekti. Hepsini alamam elbette. Çok yakınımda küçük bir kütüphane var; bugüne kadar pek yararlanmadım, yeni yayınlar pek olmuyor çünkü. 1. kitap belki vardır bir bakmalı:)
    Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolajdaki rakamlâr sonradan eklenmis, simdi yeniden inceledim kitabi dörtleme ile ilgili bir not göremedim..Haklisin Boyle kücük bir not okuyucuyu benim durumuma düsürmezdi :))
      Arkadas cevresine sormakta da fayda olabilir...Sevgilerle canim

      Sil
  4. Sevdiğim bir seri oldu benimde...
    Dörtleme olduğunu bende internette gezinirken görmüştüm ve öyle başlamıştım okumaya..

    Bağlantılar için teşekkürler bu arada :)
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  5. Ben sadece Gizli Anların Yolcusu ' nu okumuştum...
    Sonrasında farklı kitaplara yöneldim...
    Acaba seriye başlasam mı tekrar bilemedim şimdi Sulem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diger iki kitaptaki anlatilanlarida merak etmiyor degilim :)..Tabii ana tema ayni eminim,yan hikayeler Ilginc olabilir...Kitaplari bulursam okurum.Benim sira biraz karisik oldu...
      1,2,3,4 diye sirayla gidilse daha iyi olur sanirim :)Bir yerlerde bulursan, arkadas cevresi ,kütüphane?

      Sil
  6. bu yazarı hiç okumadım bilemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gibi bir kitap kurdu niye okumamis onu da ben bilemedim :))

      Tamam cok agir bir roman degil, ama Pucca serisini okumussun, bunu da okuyabilirsin :)

      Sil
  7. Cok begendigim bir yazardir, yazdiklarinin hepsini okuyamadim ablacim ama mutlaka okunacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artik okuyacagin zaman siralamaya dikkat edersin Sinemcigim :)

      Sil
  8. seviyorum kulini. okutuyor. ben bu kitaplarina bakmadim daha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumliin canim .Ben Dönüs'le baslamistim, hosuma gitmisti...

      Sil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma