24 Haziran 2015 Çarşamba

YÜREGIMDE YARE VAR - OSMAN AYSU



Yine savas,yine tarih,yine ask konulu bir roman...

Kitabin arka sayfasindan romanin konusu hakkinda kisa bilgi ;
Yıl 1913. Balkan Harbi yenilgisinin ertesi... Halk yılgın, yoksul, hatta aç... Rumeli'den gelen çaresiz göçmenler, İstanbul sokaklarında bir lokma ekmeğe muhtaç, başlarını sokacak yer arıyorlar. Kolera kol geziyor... Osmanlı, İtilafçılar'ın kararsız, ürkek idaresinde, Edirne'yi düşmana teslim etmek üzere... İttihatçılar Talat Bey'in önderliğinde bir araya gelip Babiali'yi basar, idareye el koyarlar ve Padişah'ın da onayı ile Mahmut Şevket Paşa'yı sadarete getirirler. Ancak İtilafçılar buna, sadrazama suikast düzenleyerek karşılık verir. Sadrazam Mahmut Şevket Paşa'nın öldürülmesi, koca imparatorluğun hazin sonunu getirecek, İttihatçılar'ın iktidara geçmesiyle, bu parti içinde sivrilecek olan birkaç kişinin dar ve haris görüşleri, Osmanlıyı yavaş yavaş batağa sürükleyecektir... Osman Aysu, bu tarihi atmosferde İstanbullular'ı anlatırken; okuru, emekli mülazım Şahap, umutsuz aşkı Kevser ve Suphi arasındaki aşk üçgeninin de içine çekiyor. Aşk... Savaşta da yoklukta da açlıkta da her zaman aşk...

447 sayfalik romani gecen hafta kisa sürede okudum...Hosuma gitti ama dili biraz agir..Cok fazla Osmanlica kelimeler var...Sayfa altinda cevirisi oldugu halde genc okuyuculari SIKABILIR...

Kitabin son sayfasinda  devami olacak gibi hissetmistimki, arastirmalarimda    bu romanın devamı olan SÖNMEYEN ATEŞ adlı roman yayinlanmis bile :)

Ayrica Osman Aksu 'nun okuyucularinin %80 'inin kadin oldugunu da ögrendim...
Bulursam "Sönmeyen Ates' "i de okurum...       

6 yorum:

  1. Sayende bu okuyucu oranı biraz daha yükselecek. O kadar güzel tanıtmışsın ki çok merak ettim... Ağır Osmanlıca kelimeli kitapları seviyorum ya :)

    YanıtlaSil
  2. Sulecigim bu kadar cok kitabi nasil okuyorsun?..Bayiliyorum sana...Benimde vaktim var ama kafam cok dolu oldugu icin bir turlu okudugum seeye konsantre olamiyorum son zamanlarda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda kitap okumak insani zihinsel rahatlatiyor, Biran icin sadece bu konuya odaklaniyorsun ve diger konular bir kenara itiliyor ve düsünülmüyor..Bunun icin ,kitabin seni sarmasi,konuyu sevmen de önemli tabii :)

      Okudugun türde degisiklik yapmak faydali olabilir... Bizimkiler antremana gidince ya da isten gelince dinlenme aninda okuyorum bazen kitabi cok seversem ,bizimkiler tv.seyrederken :) Oruc zamani spor yapamadigimdan, zamanin gecmesinide sagliyor.Sevgiler Skinny...

      Sil
  3. konusu yüzünden belki osmanlıca olunca evet sıkmıştır. bu yazar yıllardır yılda iki kitap yazıyomuş ya. kadınlar okuyo ha bilmiyodum. sevdiğim bir yazar :)

    YanıtlaSil
  4. Bir kitabini daha okudum, polisiye ..Onuda yarin yayinlarim insallah.. Konusu hosuma gitti :) Tarih derslerini hatirladim...Gencler,evet belki...Ama bu tarz sevenlerde var...

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma