10 Şubat 2015 Salı

HOKKAIDO KÜRBISWAFFELN- BALKABAKLI WAFFEL

 HOKKAIDO KÜRBISWAFFELN (SÜSS)
TATLI BALKABAK PÜRELI WAFFELLER

Nefis , lezzetine bayilacaginiz ve icinde sebze olduguna inanamiyacaginiz harika bir waffelle

karsinizdayim bugün :) Cocuklariniza caktirmadan balkabagi yedirebileceginize ,  kendim

yedikten sonra inandim..

Her zaman uyguladigim Waffel tarifini balkabagi püresi ekleyerek biraz

degistirdim.




BALKABAKLI WAFFELLER- KÜRBISWAFFELN

3 tane Waffeln cikiyor tariften...

MALZEMELER :


125 gr.  (4 dolu yemek kasigi ) haslanmis bal kabagi püresi
1            yumurta
1            yemek kasigi toz seker
1            yemek kasigi Stevia
2            cay bardagi un
1            cay bardagi süt
1/2         cay bardagi siviyag
1            cay kasigi tarcin
1/2         cay kasigi toz zencefil
2         tatli kasigi kabartma tozu


Stevianiz yoksa ,sadece seker kullanirsiniz.Yumurta ve seker cirpilir, süt ve sivi yag ilave edilir.

Balkabagi püresi konur ,karistirilir.

Kabartma tozu eklenen un,elenerek sivinin üzerine dökülür, baharatlar serpilir ve az

karistirilir.

Waffeln aleti sivi yag ile yaglanir, 3-4 kasik hamurdan dökülüp ,kapagi kapatilir,3 dk. kadar

pisirilir.Erken acmayin ,yapisisabilir.Üstüne pudra sekeri serpilir.

Afiyet olsun...

Waffel aleti olmayanlar, tost makinasinda ya da teflon tavada pankek gibi pisirebilirler.Ben

yinede size bir Waffel makinasi almanizi tavsiye ederim.Güzel,saglikli tarifleri yapabilmek icin

isinize cok yarayacaktir.


* Ben balkabagi püresini  Bio süpermarketten ,vegan raflarindan aldim.Siz balkabagini buharda haslayip,püre yapabilir ya da bulabiliyorsaniz hazir alabilirsiniz.En iyisi corbasini yaparken biraz artirip,buzluga koymak.

* Seker orani benim icin iyiydi, siz biraz artirabilirsiniz.Hamuru biraz koyu olacak,karisim biraz sulu olursa un ekleyebilirsiniz.

* Bir amerikan tarifinde  de balkabagini rendeleyip ,cigden kullaniyorlardi...

Diger Waffel tariferi icin buraya tiklayabilirsiniz...

23 yorum:

  1. waffle a bayılırım ben yaaa !! Maşallah yaa ne kadar çok çeşit tarifler var sende, evdekiler çok şanslı yaa :) Wafflelarının şekilleri de pek hoş. ♥♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Waffeli oglumla ben severiz.Esim ne Muffin Sever ne Waffeln ne de krep Sever.:(

      Biz ana -ogul da aksine :)

      Teseklürler canim...(bende bu semboller cikmiyor niyeyse ,kalp,öpücük fâlan :( )

      Sil
  2. Bal kabaklı her şeyi çok severim. Bunu da deneyeceğim mutlaka.

    YanıtlaSil
  3. Super bir tarif ablacim, ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  4. Bayildim bu fikre ve goruntusune. En kisa zamanda bir Latin muzigi esliginde yapilmasi gerekiyor. Ellerinize saglik, cok keyifli gorunuyorlar.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık harika bir tarif waffle makinem yok ama teflonda yapabilirim sevgiler

    YanıtlaSil
  6. waffle çok severim.Balkabagi ile nasıl olur merak ettim doğrusu: )eline sağlık: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana göre cok güzel oldu,eminim sizde seversiniz.Tesekkr ederim...

      Sil
  7. güzel tarif. ben bal kabağını çok severim tatlısı olduğu sürece. hani çorba falan yapıyorlar ya o asla değil.
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakinda niyetim corbasinida yapmakti.Bu tarz corbalar damak zevkimize yabanci olsa da arada bir yapmali bence.

      Bizimkilerde pek sevmez :)

      Sil
  8. ben bu waffle türüne bayılıyorum. elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cabucak yapiliyor ve hafifte...Tabii icine ne konulduguda önemli.Tatli kizlerinde birebir.Steviayi pek sevmesemde ,tadini hissetmedim ve sekerden tasarruf yaptim :)

      Üstelik balkabagida yemis oldum :)

      Sil
  9. mmmm çok lezzetli duruyor üstüne biraz bal tamamdır :)

    YanıtlaSil
  10. Çok çok lezzetli görünüyor.Blog keşfinden takipteyim.Beklerim canım......pitat1980.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler ,hos geldiniz :)
      Irade-i ziyarete gelecegim..Sevgilerle...

      Sil
  11. İlginç bir lezzet olmuş. Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten Ilginc ve hos bir tat Pericigim:). Üstelik cok saglikli..

      Sil
  12. vafıl bayılırım da balkabaklı mıı alla alla alman yemeği ha buna da bi bakıyim :)

    YanıtlaSil
  13. bayılırım ollllsaaa da yesem dedım suan :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma