21 Ocak 2015 Çarşamba

KITAP HIRSIZI ( DIE BÜCHERDIEBIN ), NIYE SON GÜNLERDE SPOR YAPILAMADI?

KITAP HIRSIZI

Son günlerde spor yapamamamin sebebi arka arkaya okudugum,SUC VE CEZA (iki cilt) ,ve

KITAP HIRSIZI (DIE BÜCHERDIEBIN ) romanlari.


Öncelikle sunu yazayim,Kitap Hirsizi'nin kapagi hosuma gitmedi,icerikle pek baglantisi yok. Türk

basim evlerindeki cilt kapagi daha güzel. (MartiYayinlari)

Kitabin konusu ve sade,sicak anlatimi hosuma gitti.Nazi Almanya'sinda fakir bir aileye evlatlik

verilen dokuz yasindaki,okuma zorlugu olan, Liesel' in sevgili,büyük yürekli üvey babasinin

yardimiyla yeni kelimelerle tanismasi,okumayi ögrenmesi, en yakin ve tek arkadasi Rudi ile

arkadasligi , evlerine siginan yahudi Max ile derin dostlugu,ilk kez "Defincinin

El Kitabi" adli kitabi calmasi ile  baslayan kitap sevgisini,bütün bunlari yakindan takip eden

ÖLÜM MELEGI ,AZRAILIN

 agzindan dinliyoruz,okuyoruz.

Arka planda , nazilerin baskisi, savasin soguklugu,acimasizligi isleniyor.Ön planda olan

kelimelerin gücü,kitap sevgisi...

Kitap ,Almanya'da genclik edebiyati ödülü almis, bende ogluma, gecen sene, yaz tatilinde

okumasi icin hediye etmistim .Ilk bir kac sayfadan sonra birakmisti okumayi, simdi anlayis

gösteriyorum ...

Kitap 586 sayfa .Okuduktan sonra anladim ki,cocuklar icin kesinlikle degil.15 -16 yasindan

sonra okunabilir. Kitabin filmide yapildi,en kisa zamanda ailecek seyretmeyi istiyorum.






Film fragmaninda ilk dikkatimi ceken Liesel' i ve Max' i canlandiran artistlerin kilosu oldu.Cok

kilolu buldum, ikisininde,  cok zayif ve bakimsiz olmalari gerekirdi. Yeme icme kitligi cekilen bir

zamanda,fakir bir ortam icin fazla saglikli görünüyorlar...Film, kriterler tarafindan övüldügü

kadar elestirilmiste...Özellikle ,Liesel'i canlandiran Sophie Nélisse cok basarili bulunmus.

Neyse,uzatmayayim...


Uzun bir aradan sonra Almanca kitap okumak zevkliydi.Arada, birebir anlamini bilmedigi kelimeler

oldu ama zorluk cekmeden ,tüme varimdan,beynimde kelimeler anlamini buldu :)

28 yorum:

  1. Filmlerle kitaplar hiçbir zaman birebir uymuyor. Diziler bile, örnek: Yaprak Dökümü:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film elestirilerini okuyunca ,bu filmde de ayni sey yasânmis.Bakalim,seyrettigim zaman görecegim.

      Sil
  2. Şahanesin Şulecim! Yine çok güzel bir paylaşım yapmışsın. Spor yapamadım diyorsun ya haksızlık ediyorsun; bu da zihin sporu:) En az beden sporu kadar önemli ve gerekli.

    Film 2014'te vizyona girmiş, ne yazık ki gözden kaçırmışım, bir sinamasever olarak :(
    İnternetten indirip mutlaka seyrederiz ailecek. Türk seyircisinden çok güzel eleştiriler almış, hem filmi hem kitabı.

    Paylaştığın için teşekürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.Film sinemadayken ,önce kitâp okunsun dedim.Ama okumak bu seneye nasip oldu.

      Sil
  3. bu kitabı 2 yıl önce okudum ve yazdım blogda. çok ama çok sevdiğim bir kitap. liesel ah ah :) filmi de güzel endişelenme. ailecek izlenir. kitap da film de dört dörtlük. ana teması nedeniyle. geçen gün yıldökümü kitap yazımda sen yorum yapınca hemen oku demiştim sana. suç ve ceza ise iyi kitap evet raskolnikov en ünlü roman kahramanlarından. dostoyevski gözdem değil ama tolstoy dede gözdem. ama dostoları da okuyom tebi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Event,sen yazdiktan sonra evde kitap var,hemen okuyayim dedim.Ben de cok begendim

      kitabi.

      Sana da ,burdan tanitimlarin icin ayrica tesekkür ederim.

      Senin yorumunuda hemen okuyacagim.Herkesede bu kitabi okumalarini tavsiye ederim.

      Raskolnikov 'da Ilginc bir karekterdi :)

      Sira,tolstoy'dan bir kitap okumada.Bakalim kütüphanemizde,türkce yazim bulabilecekmiyim?

      Sil
  4. eski bi yazımdı evet. ama göndercem sana yarın burdan :)

    YanıtlaSil
  5. Bu kitap bizdede var ama cocuklarimin israrlarina ragmen hala okuyamadim ki tam bir kitap kurdu olmama ragmen her Türkiye tatilimde D&R i buraya tasidigimdan önce onlari bitirmeye calisiyorum...

    Demekki cocuklarin Anne mutlaka oku israrlari bosuna degilmis elimdeki kitap bitsin ilk isim ona baslamak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oglum 12 yasindaydi aldigimda,onun biraz daha büyümesi gerekecek okumasi icin.Okudugunda eminim seninde hosuna gidecektir Cigdemcigim.

      Sil
  6. şans eseri filmini önce izlemiş bulundum kitabını artık okuyamam ama hikaye çok güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hazel, filmi izlemek icin sabirsizlaniyorum bende :)

      Sil
  7. son yazıma baksan yaa amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktim bile,sâhane sütlü tatli ,haftaya yaparim artik :)

      Sil
  8. KİTAP HIRSIZI
    TheBookThief
    MarkusZusak
    Tüm zamanların en sevilen kitaplarından biri olacağı ve zamanla bir klasik haline geleceği belli olan Kitap Hırsızı, birkaç yıl önce çevrilmiş olmasına rağmen bu ay yayınlanan yeni çevirisiyle kitap raflarında dikkat çekiyor.
    Kitap Hırsızı, kesinlikle, 2012 yılının en önemli kitabı. Küçük Prens, Peter Pan, Martı, Momo, Hayvan Çiftliği kadar güzel ve onlar kadar önemli. İnsan günümüzde bu tür klasik romanlar yazılamayacağını düşünebilir ama insan yaşadıkça, hissettikçe böyle romanlar da yazılacak.
    Bu kitabı sevmemek olanaksız. Okuyun ve bütün tanıdıklarınıza hediye edin. Hemen okuyun. Kelimeler bir araya ancak bu denli güzel bir araya getirilebilir. Kelimeler bize ancak bu kadar dokunabilir. Bir kurgu ancak bu kadar gerçek olabilir.
    Siz de bu kelimelere dokunun, okşayın bu kelimeleri, öpüp sevin ve gözyaşlarınızı gidin en sevdiklerinizin yanağına koyun. Çünkü Kitap Hırsızı Liesel öyle yapıyor, çok sevdiği Max’i hastalığından uyandırmak için gözyaşlarını ona akıtıyor ve o iyileşinceye dek ona hiç durmadan kitap okuyor, Max hiç duyamasa da.
    Bodrumda saklanmak zorunda olan Yahudi Max’a sokaktan kar getirip bodrumda birlikte kartopu yapan, ona hergün gazete getiren ve kitap çalmayı alışkanlık haline getiren minik kız Liesel’i çok seveceksiniz.
    O nefes kesen, hayret verici, inanılmaz insancıl insanlık öykülerinden biri Kitap Hırsızı. Nazi Almanya’sında II. Dünya Savaşı zamanında minik bir kız Liesel. Babası, annesi ve erkek kardeşini kaybediyor. Kardeşinin cenazesinde yerde karda bir kitap buluyor. Bu ilk kitabı ve hep saklıyor.
    Liesel, Hans ve Rosa çiftine evlatlık veriliyor. Hans, akerdeon çalan bir boyacı. Liesel’e okumayı öğretiyor bodrumda. Liesel’in en yakın arkadaşı, onu her zaman seven haylaz oğlan Rudy, sokakta top oynuyorlar çamur içinde. Ve Yahudi Max’i bodrumda saklıyorlar. Max ile Liesel rüyalardan oluşan bir arkadaşlık kuruyorlar. Birlikte okuyup yazıyolar.
    Öyküyü bize Şeytan anlatıyor. İşini sevmeyen, kukuletasını sadece soğuklarda giyen, anlayışlı bir şeytan. Savaş yüzünden yoğun çalışıyor. Ölüleri gördükçe ölmek isteyen bir şeytan. Kendisini aldatıp bir türlü ölmeyen insanları çok seven bir şeytan.
    Şeytan, Liesel, kitaplar, Rudy, Max, Hans, savaş.
    Ağladığınız için çok mutlu olacağınız, aklınızdan hiç çıkmayacak bir başyapıt.
    Kitap Hırsızı’nı okumayan kitapları sevdiğini söylemesin.
    Not:4/4

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanlaman harika:) simdi girdim bloga :) zahmetin icin tesekkürler.

      Sil
    2. ay ne zahmeti ayolcuğum :)

      Sil
  9. bişi dicem ya. baksana bi normal bildiğimiz muhallebi yapıp tarifini yazsana bi ara yaa olur muuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olurda,muhallebi tariflerime bâkmm lazim.20 yila yakin yapmamiimdir.Hayret yani...insan muhallebi yapmz Mi hic?

      Almancasinda ölüm melegi diye geciyor,insanlarin ölürken ruhlarini alân melek.Türkcesinde seytan diye Mi cevrilmis?

      Ayrica cok güzêl,detayli tanitmisin kitabi,tabii senin harika kelimlerinle.Gercekten kitâp gönlüme dokundu,sardi,oksadi.Hüzünlüde olsa.
      Israel kendine yapilani unutmus gibi,unutmadi tabii de,onlarin simdiki yaptiklarina baksana.Onlarinda bu kitabi okumasi,igneyi kendilerine batirmasi lazim.

      Sil
  10. ben de bunun filmini çok merak ediyordum. epey bir beğenilmiş diye biliyordum ama şaşırdım *-*
    olsun arada bir başka şeylere kanalize olman da iyidir belki ;)
    vay be almanca kitap sanki almanca dilinde duygusallık hiç olmayacakmış gibi geliyor bana hep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Almanlar icin cok hassas bir konu oldugu icin ,sitelerden okuduklarima göre
      , epey elestirdikleri konular olmus....Olsun,yine de bakacagim...

      :))

      Sil
    2. :) ay kendimi tanıyamadım korktum birden hacklendiğimi sandım ahahha cidden , unutmuşum profil resmimi değiştirdiğimi :)

      Sil
    3. Ha haha haaaa! Ilahi :)

      Sil
  11. Kitabı okumadım ama filmini izledim Kitap Hırsızının ve o kadar ağladım ki anlatamam yani sabah kalktığımda gözlerim hala şişti cidden.Lieseli canlandıran kız küçük kardeşimle yaşıt ve ben böyle oyunculuk görmedim yani mimikleri ,duruşu...
    Evergreen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film elestirmenleride yasina göre ,rol yetenegini cok basarili bulmuslar :)

      Sil
  12. Ben henüz kitabı okumadım ama filmini iki kez izledim. Çook etkileyici bir hikâye, eminim kitaptaki detaylar daha da güzeldir. Filmde özellikle üvey baba karakteri insana yaşama sevinci veriyor. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  13. Tüm üvey babalara örnek olsun.
    Kitapta ,Lieselin yasadigi mahalle bombalâninca,tek kurtulan kendisi oluyor. enkazdan kurtarilip,Ayilip,kendine geldiginde,ilk babasini soruyor,annesinden cok babasina düskün ,ölüsüne bakamiyor bile,baba diyen cigliklari cok hüzünlüydü.
    Evet, , izleyenler kitaptaki inceliklikleri,duyguyu filmde pek bulamamislar.Yönetmenin tarzida etkilemis olabilir.Buna ragmen cok etlikeyici olmus demek ki.Vidocuya bu hafta bakacagim mutlaka :)

    YanıtlaSil
  14. Benim izleyip isteyip de izleyemediğim film. Yalnız, senin kitap kritiğini okuyunca kitabını bir ara okumayı istedim. Bir de Deep "kitap okuyorum." demesin diye bir yorum yazmış. Merakım daha da katlandı.
    Seni uzun zamandır ihmal etmiştim. Özür dilerim. Çok öpüyorummm. Kendine iyi bak... <3<3

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin cok tesekkür ederim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma